Tratamente de canal - Dentotal Clinic

Tratamente de canal

root-canalCând se face obturația de canal?

Atunci când caria dentară rămâne netratată mult timp, ea poate afecta pulpa dentară (nervul), producând inflamaţia sau chiar infectarea acestuia. Simptomatologia constă în durere acută la anumiţi stimuli (termici, dulce, acru), localizată sau difuza și/sau durere la mușcătură. În această situaţie medicul dentist este nevoit sa scoată ţesutul infectat (nervul), act care se numeste extirpare sau tratament de canal și se finalizează cu obturaţia de canal (umplerea canalului radicular din care a fost scos nervul).

Cum se realizează tratamentul de canal?

Tratamentul de canal este un act laborios și de durată ce implică de regulă cel puțin o vizită la medicul dentist. Intervenţia se realizează sub anestezie locală. Pentru un tratament corect este nevoie de o radiografie dentară. Medicul va îndepărta ţesutul bolnav din canalul radicular, va curăţa și va pregăti canalul pentru obturaţie. Pentru a dezinfecta canalul se vor aplica substanţe antiseptice sau antibiotice pentru câteva zile (obturaţie provizorie de canal).  Obturaţia definitiva de canal care finalizează tratamentul de canal, constă în umplerea canalului cu un material special ce va sigila dintele de țesutul înconjurător, nepermițând reinfectarea pe cale retrogradă. Durata tratamentului variază în funcție de complexitatea cazului variind de la 1 până la 3 ședințe, sau chiar mai multe în cazul unor dinți infectați.

Este foarte  important de reţinut că un dinte fără nerv este un dinte casant, care se poate sparge atunci când este supus unor forţe masticatorii mari și din acest motiv recomandarea este acoperirea sa cu o coroană dentară care să asigure o protecţie suplimentară de durată.

root-canal3
Obturaţia de canal se poate realiza prin două metode:

• obturaţia clasică se realizează cu ajutorul unui material sigilant special antiseptic și cu un con de gutapercă.
  • obturația modernă 3D se realizează cu ajutorul gutapercii injectate la cald, ce va umple tridimensional sistemul endodontic compus din canalul  radicular și canalele accesorii.