Tratamentul cariilor - Dentotal Clinic

Tratamentul cariilor

Odontologia

este ramura stomatologică care se ocupă atât cu tratamentul leziunilor carioase ale dinţilor, precum şi a celor necarioase, care pot fi fracturi, distrofii sau leziuni de uzură dentară.

Instruments in mouthMajoritatea problemelor dentare încep de la caria dentară, de aceea trebuie acordat un interes special acestei afecțiuni. Caria dentară este o leziune distructivă a ţesuturilor dure dentare (smalţ,dentină). În faza incipientă nu doare şi nu este percepută de pacient – caria simplă. În faze mai avansate caria dentară afectează pulpa dentară şi pacientul are dureri – caria complicată.

Un tratament minim invaziv cu sacrificiu redus de substanţă dentară şi conservarea vitalităţii dintelui nu se poate realiza decât în stadiul incipient de caria simplă. Refacerea morfo-funcţională a dintelui se realizează cu ajutorul unor obturaţii coronare (plombe). Rezistenţa, funcţionalitatea şi estetica obturaţiilor depind de corectitudinea manoperelor de îndepărtare a ţesuturilor afectate de carie, de pregătirea cavitaţii cât şi de tipul materialelor folosite (glasionomeri, compozite foto- polimerizabile, amalgam de argint).

În situaţia în care distrucţia coronară este mai mare dar caria nu a afectat pulpa dintelui, reconstituirea morfo-funcţională se va realiza cu ajutorul unor inlay-uri din compozit, ceramica sau aur (obturaţii realizate în laboratorul de tehnică dentară).

Endodonţia

este ramura stomatologiei care se ocupă cu diagnosticul şi tratamentul afecţiunilor pulpei dentare şi structurilor anexe  acesteia. În stadii avansate caria dentară distruge ţesuturile dure (smalţ, dentină) ajungând să afecteze şi pulpa dentară (nervul) care se poate inflama sau chiar infecta.

Tratamentul de canal constă în îndepărtarea ţesutului pulpar din canalele rădăcinilor (radiculare) urmată apoi de curăţarea, lărgirea si sterilizarea acestora. Procedura prin care se finalizeaza tratamentul de canal și care constă în sigilarea canalelor cu materiale speciale se numeste obturație de canal.