Profilaxie dentară - Dentotal Clinic

Profilaxie dentară

Cunoaştem cu toţii sintagma „este mult mai uşor şi mai ieftin să previi decât să tratezi”, iar acest lucru se poate realiza în domeniul stomatologiei prin profilaxia dentară.

poza frumoasaProfilaxia dentară reprezintă prima şi cea mai importantă etapă în îngrijirea dinţilor. Aceasta trebuie să înceapă încă din copilărie odată cu apariţia primilor dinţi și continuată apoi toată viaţa.

Profilaxia previne atât îmbolnăvirile dentare cât şi complicaţiile în cazul afecţiunilor deja existente.

Pacientul nu poate sesiza singur în timp util afecţiunea dentară (carii, afecţiuni parodontale) şi nici nu poate conştientiza gravitatea acesteia. Nu trebuie să aşteptaţi ca durerea să vă aducă într-un cabinet stomatologic. Tratând în stadiu incipient orice afecţiune dentară şi folosind metode de tratament minim invazive, veţi fi scutiţi de neplăcerile cauzate de durerile dentare, sângerările la periaj, mirosul neplăcut al gurii şi de cazurile mai avansate de mobilitate dentară care duc la pierderea timpurie a dinţilor.

Procedurile de profilaxie profesională sunt reprezentate de:

• Control stomatologic periodic o dată la 6 luni, prin care medicul stomatolog constată starea dinţilor, a gingiilor şi a întregii cavităţi bucale. Pacientul va primi informaţii de ultimă oră şi recomandări pentru realizarea cât mai corectă a unei profilaxii individuale la domiciliu prin igienă dentară zilnică şi alimentaţie sănătoasă. Tehnica de periaj se va individualiza pentru fiecare pacient în parte cu periuţe şi paste adecvate în funcţie de morfologia parodonţiului şi de starea sa de de sănătate. controlPeriajul dentar efectuat timp de 3-5 min, de 2 ori /zi (dimineaţa şi seara) trebuie suplimentat cu mijloace auxiliare: aţă dentară, periuţe interdentare, duş bucal, ape de gură.
  • Igienizarea profesională reprezentată de detartraj ultrasonic, periaj profesional, air flow - metode profilactice prin care se îndepărtează placa bacterian, tartrul dentar şi coloraţiile inestetice de pe suprafaţa dinţilor .
  • Sigilarea şanţurilor şi fosetelor şi fluorizarea dinţilor sunt metode prin care se previne apariţia cariilor.
  • Corectarea unor obiceiuri vicioase sau acte involuntare ce pot afecta dinţii şi întreg aparatul dento-maxilar prin şlefuiri selective şi gutiere de bruxism.